Kita Hamba Allah سبحانه و تعالى‎ Umat Nabi صلى الله عليه و سلم

Kejayaan Seluruh Umat Manusia Dan Jin Hanyasanya Dalam Agama Allah سبحانه و تعالى‎ Dan Sunnah Nabi Muhammad صلى الله عليه و سلم.Sejauh Mana Kita Taat Pada Perintah Allah سبحانه و تعالى‎ Ikut Cara Yang Di Tunjukkan Nabi Muhammad صلى الله عليه و سلم.
Dan orang-orang yang terdahulu; yang mula-mula dari orang-orang “Muhajirin” dan “Ansar” (berhijrah dan memberi bantuan), dan orang-orang yang menurut (jejak langkah) mereka dengan kebaikan (iman dan taat), Allah reda kepada mereka dan mereka pula reda kepada Nya, serta Dia menyediakan untuk mereka syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya; itulah kemenangan yang besar. (Surah At-Taubah, Ayat 100)

  • Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w telah bersabda: "Tidaklah kalian masuk surga hingga kalian beriman. Dan tidaklah kalian beriman hingga saling menyayangi antara satu sama lain. Mahukah kalian aku tunjukkan suatu amalan yang jika kalian kerjakan niscaya kalian akan saling menyayangi antara satu sama lain? Sebarkanlah salam sebanyak-banyaknya diantara kalian" - (Muslim)

Asma Ul Husna

Kaum-kaum Yang Binasa


Kaum-kaum terdahulu yang telah dibinasakan Allah s.w.t kerana ingkar perintah Allah dan menentang para Nabi. Semua Allah ceritakan dalam Al-Quran supaya menjadi pengajaran dan iktibar kepada umat akhir zaman.Kejayaan bukan pada apa yg ada pada dunia tetapi pada apa yang Allah perintahkan dengan perantaraan Nabi-nabi dan Rasul-rasul. Kaum-kaum terdahulu telah ada segala-galanya kekayaan,kerajaan,kekuasaan,pangkat harta tapi tolak dakwah Nabi dan Rasul untuk taat Allah dan Rasul akhirnya didunia lagi mereka telah digagalkan oleh Allah.Firaun,Qarun,Namrud,Kaum Ad,Kaum Saba,Kaum Tsamud dan banyak lagi semua dihancurkan dengan sekali azab.Semoga kita ambil iktibar dari kisah -kisah tersebut.Kisah penuh boleh rujuk dalam website http://bangsamusnah.com/

Tiada ulasan: