Kita Hamba Allah سبحانه و تعالى‎ Umat Nabi صلى الله عليه و سلم

Kejayaan Seluruh Umat Manusia Dan Jin Hanyasanya Dalam Agama Allah سبحانه و تعالى‎ Dan Sunnah Nabi Muhammad صلى الله عليه و سلم.Sejauh Mana Kita Taat Pada Perintah Allah سبحانه و تعالى‎ Ikut Cara Yang Di Tunjukkan Nabi Muhammad صلى الله عليه و سلم.
Dan orang-orang yang terdahulu; yang mula-mula dari orang-orang “Muhajirin” dan “Ansar” (berhijrah dan memberi bantuan), dan orang-orang yang menurut (jejak langkah) mereka dengan kebaikan (iman dan taat), Allah reda kepada mereka dan mereka pula reda kepada Nya, serta Dia menyediakan untuk mereka syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya; itulah kemenangan yang besar. (Surah At-Taubah, Ayat 100)

  • Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w telah bersabda: "Tidaklah kalian masuk surga hingga kalian beriman. Dan tidaklah kalian beriman hingga saling menyayangi antara satu sama lain. Mahukah kalian aku tunjukkan suatu amalan yang jika kalian kerjakan niscaya kalian akan saling menyayangi antara satu sama lain? Sebarkanlah salam sebanyak-banyaknya diantara kalian" - (Muslim)

Asma Ul Husna

Kepentingan Sunnah Nabi S.A.W



Kisah Saidina Umar r.a membaca secebis dari kitab taurat dan memberitahu kpd Nabi S.A.W dgn harapan baginda suka dan terima tetapi merah padam muka baginda menahan marah lalu Saidina Umar menyesal lalu berkata "aku reda Allah rabb ku,Islam agamaku dan Muhammad nabi dan rasulku". dan ustaz ckp itu bkn calang2 org yg baca dan bkn calang2  kitab.Saidina Umar, yg Nabi bgtahu jika ada Nabi lg selepasku maka Umar lah orgnya dan kitab taurat adalah kitab yg turun dr langit kpd Nabi Musa.itu pun baginda marah.Kenapa?Baginda S.A.W bgtahu lg "jika Musa turun dlm kalangan umatku dan kamu semua mengikutinya dan meninggalkan aku maka kamu semua akan sesat". SIAPA KITA??
ikut timur barat yahudi nasrani majusi tinggalkan sunnah baginda,ape agaknya reaksi Nabi S.A.W ye?sama2 kita istighfar dan kembali kpd islam bawaan Nabi Muhammad s.a.w.

Tiada ulasan: